13 december 2013

Kerstmarkt in Bellingwolde

Stichting 5 mei 1973 vierde haar veertigjarig bestaan met een kerstmarkt op 13 en 14 december in De Meet in Bellingwolde. De stichting werd op 5 september 1973 opgericht ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van de toenmalige koningin Juliana. Nadien bleef de stichting bestaan en werd er eens in de vijf jaar op 5 mei een optocht met tractoren en praalwagens gehouden.

Tijdens de kerstmarkt op 13 en 14 november werd het grootste buurthuis ‘De Meet’ omgetoverd in een grote kerststal, met nu al vijftig standhouders.

De kerstmarkt startte op vrijdagmiddag vanaf 16.00 uur en duurde tot 21.00 uur. Zaterdag ging de markt verder van 11.00 uur tot 17.00 uur.

De PvdA afdeling Bellingwedde was, als enige politieke partij, vertegenwoordigen op bovengenoemde kerstmarkt. De kerstmarkt werd twee dagen bemand door het bestuur, leden van de fractie als wel leden. Er werd een grote toeloop verwacht van onze dorpen. Dit is ook gebleken getuige de foto’s. Ook hebben wij nog enkele nieuwe leden kunnen inschrijven.

Waar ben je naar op zoek?