15 februari 2014

Eindelijk starterslening in Bellingwedde

Wedde – De fractie van de PvdA in Bellingwedde heeft donderdagavond ingestemd met de Verordening Startersleningen Bellingwedde. Vier jaar geleden heeft de PvdA al gevraagd om een dergelijke verordening. Op 18 februari 2010 riep de PvdA samen met het CDA het college op om te onderzoeken onder welke voorwaarden startersleningen ingevoerd konden worden.

Het heeft 4 jaar geduurd voordat het college van B&W van Bellingwedde een voorstel voor het invoeren van startersleningen naar de gemeenteraad stuurde. Ondanks dat het voorstel niet in de raadscommissievergadering is behandeld heeft de fractie van de PvdA toch ingestemd met het voorstel. “Dit besluit uitstellen tot na de verkiezingen zorgt alleen maar voor onnodige vertraging.” zegt fractievoorzitter Stienus Melis. “De behoefte aan startersleningen is nu aanwezig in de gemeente.”

In de afgelopen 4 jaar heeft de PvdA regelmatig gevraagd naar de voortgang van de Verordening Startersleningen. “Het is jammer dat we er 4 jaar op hebben moeten wachten, maar beter laat dan nooit.” aldus raadslid Bart Huizing.